سلام دوستان. روزانه تعداد زیادی از سوالهایی که دوستان از ما میپرسند مربوط به تبلیغات تبادلات و روشهای رشد کانالها
است. در همانطور که بسیاری از شما میدانید راههای رشد کانال بسیار زیاد است که حتی بسیاری از مدیران تازه کار، نیمه
حرفه ای و حتی حرفه ای کانالهای تلگرام با برخی از آنها آشنایی ندارند و همین عدم آشنایی موجب شده تا علاوه بر عدم
توانایی مدیریت جهت رشد کانال گاهی با ضررهای مالی ناشی از عدم شناخت این راهها مواجه شده اند.
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
رشد کانال با سه روش رخ می دهد: (انتشار پستها، تبادل و تبلیغ)
۱- انتشار پستها: تمامی یا اکثر پستهای کانالها بسته به میزان جذابیت برای کاربران آن کانال در گروههای دیگر منتشر شده
و با توجه به وجود آیدی کانال شما در زیر پستها این امر موجب آمدن اعضای جدید به کانال شما می شود. بنابراین هر چه
پستهای کانال شما جدابتر —-> انتشار بیشتر و در نتیجه رشد کانال بیشتر است
۲- تبادل: تبلیغ کانال شما توسط کانالهای دیگر و همزمان تبلیغ کانالهای دیگر توسط کانال شماچندین نوع تبادل وجود دارد:
تبادل لیستی
——قدیمیترین تبادل تلگرام که در آن تعداد زیادی کانال با انتخاب یک عنوان همراه با ایدی کانال، اقدام به ایجاد یک
لیست از کانالها کرده و همه کانالها آن لیست را طی مدت زمان مشخص در کانال خود به عنوان پست آخر قرار می دادند.
این نوع تبادل در زمان خود پربازده ترین تبادل تلگرام بود و بعلاوه با توجه به اینکه لیست توسط مدیر گروه تبادل
تنظیم میشد مدیران کانالها هیچ زحتمی برای این تبادل متحمل نمی شدند (راحت بود). این نوع تبادل بیشتر توسط
کانالهای با اعضای پایین و در اوایل دوران رشد کانالها مناسب بود. بطوریکه این نوع تبادل با اینکه از کانالهای ایرانی
تقریبا رخت بر بسته در کانالهای خارجی در حال شیوع است
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
بنری (تکی):
—— امروزه بهترین نوع تبادل تلگرام است که بین دو کانال انجام می شود. این تبادل بر اساس مقدار بازدید است
(برخلاف لیستی که ساعتی بود) و درصورتی که بنر جذاب باشد (چه از نظر عکس و چه از نظر متن زیر بنر _کپشن)
و کانال روبرویی شما که با آن تبادل می زنید مناسب باشد می تواند بازدهی خوبی داشته باشد
بنری (چرخشی)
——این تبادل که امروزه تا حد زیادی فروکش کرده است نوعی از تبادل بنری است که بین تعداد زیادی کانال
(۱۰-۲۵) رخ می دهد. بدین صورت که در تبادل چرخشی ۲۰ تایی بطور همزمان همه ۲۰ کانال بنرهای ۱۹ کانال
دیگر (بجز خودشان) را در کانال خود قرار می دهند. بسیاری از کانالهای قدیمی که اعضا زیاد و بازدید کم دارند
نتیجه این نوع تبادلات هستند که چند ماه بعد از تبادل لیستی و تکی در تلگرام آغاز شد و در ابتدا برای کانالها
بازدهی زیادی داشت ولی خیلی زود با توجه به آزار زیاد کاربران موجب میوت (خاموش) شدن کانالها توسط
کاربران و از دست رفتن محبوبیت کانالهایی که در این تبادلات شرکت میکردند شد. باتوجه به اینکه محبوبیت
کم کانال موجب افزایش ریزش کانال می شود، در نتیجه این کانالها با ریزش زیادی مواجه می شدند و این کانالها
به تبادل چرخشی اعتیاد پیدا می کردند به صورتی که خروج از تبادل چرخشی برای این کانالها بسیار سخت میشود
(مرگ تدریجی کانال) اتفاقی که این روزها به مقدار زیاد در کانالهای بانوان می توان مشاهده کرد (من موندم چرا
هنوز این کانالها چرخشی می زنند)
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
سنتری:
تبادلی موقت و پر از مشکل که در ان یک کانال بزرگ با ویو خوب یک لیست حاوی از چند کانال کوچکتر
را در کانال خود قرار می دهد و کانالهای کوچکتر همگی بنری از کانال بزرگتر را قرار می دهند. در این تبادل مجموع
بازدیدی بنرهایی که همگی برای یک کانال زده شده بود بیشتر از بازدیدی بود که یک کانال بزرگ به یک لیست
از کانالها میداد. ضمنا تبلیغ کانالهای کوچک در کانال بزرگتر (سنتر) به صورت یک لیست بود که هر کاربر کانال
سنتر تنها حق انتخاب یک کانال را از بین چند کانال داشت ولی در کانالهای کوچک تبلیغ کانال سنتر بصورت
بنری بود و هر کاربر تنها می توانست وارد کانال سنتر شود. این تبادل چون بیشتر منافع کانال بزرگتر را در
نظر گرفته بود و عمر آن دو سه هفته بیشتر نبود.
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
۳- تبلیغ: تبلیغ کانال شما با هزینه جهت جمع آوری اعضا در کانال شما
این روش مهمترین روش عضو گیری کانالهای بزرگ (میلیونی) تلگرام است که با صرف هزینه زیاد انجام میشود.
با رشد کانالها در روزهای اول تلگرام و سرازیر شدن تبلیغات اینترنتی و شرکت ها و … به سمت این پیامرسان .
بسیاری از فعالان در تلگرام بزودی دریافتند که اعضای کانالها ارزشی بالاتر از آنچه که قبلا فکر میکرده اند دارد.
بنابراین شروع به هزینه برای عضو گیری کردند و افزایش رقابت برای عضو گیری موجب افزایش قیمت اعضا
و همزمان شرایط برای سو استفاده بعضی ها (با افزودن اعضای فیک یا تقلبی) فراهم شد. در اینجا انواع روش
های عضو گیری با تبلیغات را جهت آشنایی شما آورده ایم.
تبلیغ در کانالها و افزایش عضو:
—این تبلیغ توسط خود تبلیغ دهنده اجرا می شود. تبلیغ دهنده با دادن هزینه به کانالهای دیگر کانال خود را
در دیگر کانالها تبلیغ میکند. عضو گیری در این روش بسته به نوع بنر شما، موضوع کانال شما، کیفیت اعضا
کانال روبرو، تعداد تبادلات و تبلیغات کانال روبرو و حتی آنالیزهای مرتبط با ماهیت اعضا کانال روبرو (خانم
یا آقا؟ سرگرمی یا علمی و حتی درصد گروههای سنی کانال روبرو) میزان عضو گیری می تواند متفاوت باشد.
توجه داشته باشید در صورتی که به هر صورت اعضایی که وارد کانال شما می شوند برای کانال شما مناسب
نباشند در هر صورت از کانال شما خارج خواهند شد. بنابراین همه تحلیل های شما برای تبلیغ باید در جهت
جذب حداکثری اعضایی باشد که برای کانال شما مناسب باشد. این تبلیغ هنوز هم توسط بسیاری از کانالها
(چه بزرگ و چه کوچک) انجام می شود که نشان از بازدهی این تبلیغ برای تبلیغ دهنده ها است
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
تبلیغات گسترده:
—این نوع تبلیغات همانطور که از نام آن پیداست برای یک کانال در چندین کانال اجرا می شود. افزایش
گروههای اجرا کننده تبلیغات گسترده یکی از مهمهترین تحولات تلگرام بود که هر کسی را بر آن داشت
که کانالی ساخته و با روش های مختلف در این تبلیغات شرکت کرده و درامد کسب کند. خود این روش
از چندین زیر شاخه تشکل شده است:
—‼️پست آزاد:این تبلیغ که بیشتر مدنظر شرکتهایی هست که نه برای جمع آوری عضو بلکه برای برند شدن
و دیده شدن تبلیغ میکنند استفاده می شود. با توجه به هزینه کم این تبلیغ حداکثر مقدار دیده شدن با یک
هزینه ثابت در کانالها با این روش رخ می دهد.
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
—‼️پست آخر:
از نام این تبلیغ مشخص است که بصورت پست آخر در تعدادی کانال انجام شده و با توجه به اینکه اکثر
کانالها از ۱۱ یا ۱۲ شب تا ۱۰ صبح پست و تبادل نمیزنند معمولا تبلیغات پست آخر بصورت شبانه اجرا
میشود (البته رزانه هم هست ولی شبانه بیشتر وجود دارد). این تبلیغ بیشترین بازدهی و بالاترین قیمت
را دارد و برای کانالهایی که برایشان هزینه مهم نبوده و سرعت رشد مهم هست استفاده می شود.
—‼️پست محدود:
این تبلیغ جهت رفع مشکل تبلیغ نوع پست آخر ساخته شد. .در تبلیغات پست آخر با توجه به اینکه کانالهای
شرکت کننده حق زدن تبادل یا پست بر روی تبلیغ را نداشتند عملا با ریزش حین تبلیغ مواجه می شدند.
بنابراین تبلیغات پست محدود با دادن اجازه زدن ۳یا ۴ یا ۵ پست بر روی تبلیغ این مشکل را حل کردند.
این تبلیغ قیمت پایینتری نسبت به تبلیغ پست آخر دارد و البته بازدهی کمتری نیز دارد
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
——‼️قبل شبانه:
در تمامی تبلیغات تبلیغ دهنده تمایل دارد به پستهای پایین کانال نزدیک باشد که این امر موجب
افزایش قیمت تبلیغ می شود. در تبلیغ قبل شبانه محدودیت پست وجود ندارد با این حال شرط تبلیغ دهنده
این است که قبل از تبلیغ به مدت ۳۰ دقیقه هیچ پست یا تبلیغ دیگری گذاشته نشود. ایده این تبلیغ از تبادلات
چرخشی و شبانه نشئات میگیرد. زمانی که همه به دنبال پستهای آخر بودند مشخص شد که اولین بنر نیز بازدهی
بالاتری نسبت به بنرهای وسطی دارد. .در واقع اگر شما در کانالی باشید و در آن کانال ۱۰ پست قرار داده شود،
بمحض ورود شما به کانال شما اولین پست یا تبلیغ (قبل شبانه) را میبینید نه پست آخر را. به همین دلیل شرط
۳۰ دقیقه بدون پست ماندن کانال قرار داده شده است تا تبلیغ قبل شبانه اولین پستی (تبلیغ) باشد برای
کاربران آن کانال نمایش داده می شود که موجب افزایش بازدهی آن می شود. این روش تبلیغی با توجه
به عدم محدودیت در تعداد پست و تبلیغ بعد از خودش (البته گاهی محدودیتهایی نیز اعمال شده است)
قیمت پایینی مشابه با تبلیغات پست آزاد دارد.
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
—?تبلیغات تضمینی:
این روش تبلیغ بیشتر توسط کانالها فروشگاهی ایجاد شد. بسیاری از کسانی که قصد ورود به تلگرام جهت
ایجاد کانال فروشگاهی داشتند با توجه به عدم آشنایی با تبادلات و … جهت شروع هر چه سریعتر کارشان
نیاز به مقدار مشخصی اعضا بصورت تضمین شده داشتند. در آن زمان با توجه به اینکه اکثر کانالها با تبادل
رشد خوبی داشتند هزینه ای برای تبلیغات تضمینی نمیکردند با اینحال با گذشت زمان و افزایش کانالها و
سخت شدن عضو گیری کانالها با تبادلات بطور کلی هزینه کردن و تبلیغات جهت عضو گیری رشد کرد که
یکی از مهمترین روشهای آن تبلیغات تضمینی بود.
——‼️تبلیغات تضمینی (با تبادل و تبلیغ در کانال):
اولین روش تبلیغات تضمینی که عمر آن دیگر به پایان رسیده است. در این روش ک کانالهای بزرگ با تبلیغ
یک کانال به صورت مداوم در کانال خودبا بنر های مختلف برای آن کانال عضو جمع آوری می کردند. این
روش در زمانی که بازدهی تبلیغات بالا بود بسیار مناسب بود
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
——‼️تبلیغات تضمینی (پاپ آپ وبسایتها):
حتما شما نیز اگر چرخی در سایتهای اینترنتی بزنید با صفحه هایی که بدون اجازه شما باز می شوند و
شما را به خرید یک محصول و یا یک سایت دیگر راهنمایی میکنند برخورده کرده اید. این تبلیغات که با
نام پاپ آپ از آن یاد می شود برای جذب اعضا کانال تلگرام نیز استفاده می شود. در این روش کاربری
که وارد کانال شما می شود از محتوای کانال شما اطلاعی ندارد و صرفا یک سوال جوین (عضویت) در
کانال از او پرسیده میشود. در این روش اکثر کاربرانی که تبلیغ برای آنها نمایش داده میشود آن را رد
می کنند با این حال با توجه به حجم بالای پاپ آپ (صدها هزار) برای کاربران مختلف اینترنتی بخشی
از این کابران وارد کانال می شوند و البته با توجه به عدم اطلاع این کاربران از محتوای این کانال ریزش
این تبلیغ بسیار بالا است.
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
——‼️تبلیغات تضمینی (پاپ آپ نرم افزاری):
این تبلیغ همانند تبلیغ پاپ آپ وبسایتها است با این تفاوت که پاپ اپ برای کاربران نرم افزارهای گوشی
(نرم افزارهای ثانویه ای که کاربران موبایلها از گوگل پلی، اپ استور، بازار، مایکت و …) دانلود می کنند
توسط مدیران این نرم افزارها اجرا می شود. ریزش این تبلیغ نیز همانند پاپ آپ سایت بسیار بالا است.
البته با توجه به اینکه تعداد نرم افزارها و کاربران نرم افزارها (چه آنلاین و چه آفلاین) بسیار بیشتر از
کاربران وبسایتها (فقط آنلاینها) است قیمت این تبلیغ ارزانتر از پاپ آپ سایتها است و البته ریزش پاپ
آپ نرم افزاری هم بیشتر از پاپ آپ سایتها است. زیرا کاربران این نرم افزارها هر روز با این تبلیغات
مواجه هستند ولی کاربران پاپ آپ وبسایتها تنها وقتی که در سایتها در حال وبگردی هستند با این
تبلیغات موجه می شوند. بنابراین کاربران پاپ اپ نرم افزاری در تعداد زیادی از کانالها عضو شده اند
که این امر موجب اذیت آنها و در نتیجه ریزش بیشتر آنها از کانالها می شود.
——‼️تبلیغات تضمینی (نوتیفیکیشن):
این تبلیغ نیز بر روی نرم افزارهای گوشی اجرا می شود با این تفاوت که برای کاربران موبایل متنی یک
خطی در بالای گوشی ظاهر می شود که با کلیک بر روی آن از آنها درخواست عضویت می کند. در این
روش با توجه به اینکه کاربر پیش از عضویت در کانال از محتوای کانال اطلاع دارد بعد از تبلیغ ریزش
کمتر است. علاوه بر ریزش کمتر، میزان عضو گیری برای مدیران برنامه های موبایل سختتر است:
بنابراین قیمت این نوع تبلیغ گرانتر از پاپ آپ (هر دو روش ) است
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
نکته:
در تمامی تبلیغات تضمینی و حتی گسترده تعداد زیادی عضو وارد کانال شما می شوند و تنها تعداد
کمی از آنها در کانال شما باقی می مانند بنابراین در صورتی که در تبلیغات (بطور مثال پاپ آپ یا
نوتیفیکیشن) برای کانال ۵ کا عضو گیری شود، باید چند برابر آن (دهها هزار) کاربر وارد کانال شوند
و تنها ۵ هزار نفر از آنها در کانال بمانند. بنابراین در این تبلیغات ویو پست آخر کانال بشدت افزایش
می یابد. البته این ویو در پاپ آپ بیشتر از نوتیفیکیشن است زیرا ریزش پاپ آپ بیشتر است و برای
یک مقدار ثابت (۵ هزار کاربر) باید تعداد بیشتر عضو وارد کانال شود.
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
——‼️تبلیغات تضمینی (فیک):
این روش در واقع تبلیغ نیست. صرفا روشهایی ساخته شده توسط برنامه نویسان که با افزودن
شماره (مجازی) به کانالها موجب بیشتر دیده شدن اعضای کانالها می شود. متاسفانه تلگرام با
اینکه در چندین مورد اقدام به مقابله با این شماره های مجازی کرده است با این حال خیلی با
این روش مقابله نشده است و هنوز هم بسیاری از کانالها دارای این اعضا فیک می باشند. بعلاوه
این اعضا فیک به تبلیغات تضمینی نیز وارد شده است و بسیار مشاهده شده است که کسانی که
اقدام به افزودی اعضای تضمینی می کنند با افزودن اعضای فیک به کانالها (بنام واقعی) پولهای
بسیاری را دزدیده اند. متاسفانه شناسایی این اعضای فیک سخت است. با این حال چندین روش
برای شناسایی این اعضا وجود دارد.
در صورتی که اعضای فیک وارد کانالی شود حین تبلیغ پستهای این کانال بازدید زیادی نمی خورند
(قبلا گفته شد باید چندین برابر تعدادی که وارد کانال شما شده اند پست آخر شما بازدید داشته باشد).
البته این بازدید باید روزهای بعد نیز خود را نشان دهد. یعنی با افزایش عضو فارغ از بازدید بالای حین
تبلیغ، بعد از تبلیغ نیز پستهای شما باید بازدید متناسب با اعضای وارد شده شما داشته باشد
(مگر اینکه اعضا ریزش کنند)
✏️با توجه به اینکه هیچ تضمینی کاری قبول نمیکند که ریزش شما را نیز جبران کند بنابراین درخواست
میکند تا حین تبلیغ پستی در کانال شما زده نشود در صورتی که تضمینی کار با گذاشتن پست توسط
شما مشکلی نداشته باشد اعضای وارد شده حین تبلیغ مشکوک به فیک هستند.
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
✏️یکی از روش های شناخت اعضای فیک نیز مشاهده ۲۰۰ عضو آخر کانال شما می باشد.. باید قبول
و بعد از تبلیغ اعضای کانال چک شده و در صورت مشاهده اسامی هم شکل، اسامی شرکت، عکسهای
پروفایل غیر واقعی، اسامی عربی یا روسی و… نسبت به ورود اعضای فیک مشکوک شد.
✏️در صورتی که کانالی فروشگاهی است و یا کانال عادی دارای تبلیغ فروش محصول است حین یا بعد
از تبلیغ شاهد افزایش خرید از محصول خود نباشد باید نسب به ورود اعضای فیک مشکوک شد
تشخیص کانالی که دارای اعضای فیک است
✏️بازدید پستها: همانطور که قبلا گفته شده است پستهای یک کانال در حال عادی باید طی ۲۴ ساعت
بیشتر از ۲۰ درصد اعضای آن کانال بازدید داشته باشد. درصورتی که کانالی بازدیدش کمتر باشد مشکوک
به داشتن فیک است (در صورتی که کانالی موضوع عوض کند و اعضای آنلاینش ریزش کند ممکن است
با کانال دارای فیک اشتباه در نظر گرفته شود.)
چگونه در تلگرام رشد کنیم ؟ روش های افزایش عضو کانال
✏️حین تبادل در صورتی که کانالی اعضای زیاد دارد ولی بسیاری از کانالها از این کانال عضوی نمیگیرند
نشان از وجود اعضای فیک در این کانال است.
✏️همانطور که می دانید بازدید کانالهای بالای ۳۰ هزار عضو به صورت هزارتایی بالا می رود. با تستهای
انجام شده مشخص شد در صورتی که کانالی از بازدید فیک (متاسفانه بازدید فیک هم داریم) داشته باشد
پستهای آن کانال حین بازدید توسط نرم افزار بصورت تکی رشد می کند. این نکته برای مدیران کانالها
حین تبادل می تواند یکی از راههای تشخیص کانال با بازدید فیک باشد.
??توجه نمایید با توجه به اینکه تمامی تبلیغات (گسترده و تضمینی) تبادلات (همه روشها) توسط ما
دوره های مختلف انجام شده است و حتی نرم افزاری که اعضا و بازدید فیک به کانالها می دهد توسط
ما چک شده است، تمامی موارد توضیح داده شده بالا نه از حدس و گمان بلکه با مشاهده عینی و
تجربی بوده که تا حد زیادی قابل اعتماد است.
در صورتی که اشکالات فنی یا املایی و موارد دیگری که هم اکنون از نظر ما خارج بوده است را می دانید
با ما در جریان بگذارید تا در آپدیت بعدی این متن اصلاح شده و جهت استفاده دیگر مدیران قرار داده شود